۲۲ آبان ۱۳۹۹، ۲۱:۰۴

به‌مدت یک‌سال دیگر؛

آمریکا وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران را تمدید کرد

آمریکا وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران را تمدید کرد

در ادامه مواضع خصمانه واشنگتن علیه تهران، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران را به‌مدت یک‌سال دیگر تمدید کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه کاخ سفید، آمریکا با صدور بیانیه‌ای با اشاره به صدور فرمان اجرایی شماره ۱۲۱۷۰ در قبال ایران در ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹ توسط رئیس‌جمهور وقت این کشور، اعلام کرد که آن را به مدت یک‌سال دیگر تمدید کرده است.

در بیانیه صادره از سوی وبگاه کاخ سفید در این خصوص آمده است: روابط ما با ایران هنوز عادی نشده و روند اجرای توافقات ۱۹ ژانویه سال ۱۹۸۱ با این کشور ادامه دارند.

بیانیه مذکور در ادامه می‌افزاید: به این دلیل، وضعیت اضطرار ملی اعلام شده در ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹ و تدابیر اتخاذ شده در آن روز برای رسیدگی به آن وضعیت اضطراری باید تا بعد از ۱۴ نوامبر ۲۰۲۰ ادامه یابد.

گفتنی است، چند روز پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران «جیمی کارتر» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا با صدور فرمان اجرایی شماره ۱۲۱۷۰ در ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹، به این اقدام مبادرت نمود.

کد خبر 5070127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهدی مختاری 291 IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      7 2
      فعلاً که وضعیت آمریکا خر تو فیل شده؛ آمریکایی ها هیچ غلطی نمی تواند بکنند، فقط دارند زر زیادی می زنند. اگر می توانند بروند یک وضعیت اضطراری برای کشور خودشون اعلام کنند. ما اصلاً آمریکا را آدم حساب نمی کنیم؛ وضعیت اضطراری کیلویی چنده؟ درود بر مردم مسلمان در همه جای دنیا. مرگ بر دشمن اسلام و انسانیت.
    • عبادی IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      2 0
      تاابدوضعیت اضطرارقراردهندامریکاگورش وگم کندانهاکثافتندانهاشیطانندازانهابرای ما سودی نیست
    • حبیب IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      0 0
      خدایا دشمنان خبیث ایران اسلامی را به راه راست هدایت کن که دست از سر ایران اسلامی بردارند و اگر قابل هدایت نیستند نابودشان بگردان